Països Llevantins?Els Països Catalans ja no tenen cap futur (si és que n’han tingut mai). Cap ni un, són cosa del passat, una entelèquia d’historiadors i utopistes desqueferats. El futur de bona veritat està en una altra unitat políticoadministrativa, ara és l’hora dels Països Llevantins.
Almenys això és el que es desprén de les últimes actuacions dels presidents de la Generalitat Valenciana i de la Regió de Múrcia. Sembla que en els temps que corren hi ha coses que uneixen més que la llengua i la cultura, que tenen més pes que 469 anys d’història compartida, coses com, per exemple, l’aigua i els interessos immobiliaris. El nostre President ha cridat a consultes els ambaixadors al Principat i a les Illes (si és que ha arribar a enviar-ne mai cap) i ha trencat relacions amb els governs català i balear. Es negà a formar part de l’Euroregió Pirineus-Mediterrània el 2004, no participà en la Fira del Llibre de Frankfurt de l’any passat, no acudí a l’homenatge a Jaume I fet el mes passat al monestir de Poblet i ara (encara que no ens ve de nou) s’ha aliat amb el govern murcià per reclamar per activa i per passiva el transvasament de l’Ebre (i això que estan enviant l’aigua del Xúquer a la Manxa).
Tots aquests fets demostren que és l’hora dels Països Llevantins (o Valenciano-murcians). El millor que podem fer és això: unificar els dos territoris, elegir un sol president i establir una nova capital a, per exemple, Torrevella. Els murcians no crec que posen cap entrebanc a la unió, almenys si tenim en compte que el País Valencià és el paradís terrenal, un món de xauxa on tot és possible. I els valencians, mentre no els toquen les falles, tampoc.
Ai, senyor! Quina poca vergonya tenen alguns…

7 Comentaris a “Països Llevantins?”

  1. òscarNo Gravatar diu:

    Bua, no mola el mapa, mola més el dels Països Catalans, on vas a parar. x_D

  2. santiNo Gravatar diu:

    Acabarien a galtaes els peperos entre ells!
    Per una banda l´honorable Camps demanant el golf com esport nacional, per altra Saplana demanant la capital de los Paises Levantinicos per a Terra Mítica, Gonzalez-Pons fent trasvases des de l´Albufera al Gorgos, Pujalte acadèmic de la lengua levantinica, i Trillo Delegat del Govern a Polaris World…bé estaria el panorama :)

    Mos ho prendrem a risa, perque dona gana de plorar

  3. EuphorbiaNo Gravatar diu:

    Fa bastant que em passo per aquí però crec que no havia posat cap comentari, però és que el mapa aquest que poses avui m’ha regirat una mica els budells.

    Per aquí baix teniu un panorama que deunidó.

    Ànim i esperem que vinguin temps millors.

    Una salutació des del país innombrable de dalt.

  4. AitorNo Gravatar diu:

    No es conya!!! aixó fa molta por… Estos peperos no coneixen altre interes que no siga el propi benefici.
    La veritat es que el mapeta dona un repelus…

    (off-topic)
    Mariscal, voste em va fallar, espere que este divendres faça penitencia i s’allibere de la seua culpa!!
    Visca el P.A.N.G.!!

  5. BlaiNo Gravatar diu:

    Home, Òscar, a Ells no els fa massa gràcia el mapa dels Països Catalans.

    Esperem que així siga, Santi, que acaben eliminant-se entre ells, perquè des de fora ho tenim difícil.

    Gràcies pel comentari Euphorbia, jo també et seguisc.

    Comodor Aitor! Vosté perdone’m. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Divendres, si tot va bé, sí que aniré. Això, això, visca… ;-)

  6. marinaNo Gravatar diu:

    Quina gràcia de text.

    I quina vergonya! I mala por!

    En fi, algo farem per a frenar-ho…

    Un bes!

  7. Hic et nunc » Blog Archive » S’acaben les Festes diu:

    [...] al calendari de concerts que tenen a la seua web, havien posat que Pedreguer estava a Múrcia —atenció!— i sembla que gràcies als comentaris d’alguns fans que estiuegen per la Marina Alta [...]

Deixa un comentari