I allí assegut al sofà estava, deixant passar les hores, fent uns mots encreuats per entretindre’s. Havia provat amb els sudokus i no hi havia hagut manera. Havia descobert que allò no anava amb ell i no entenia què veia la gent d’especial en els, quin nom més lleig, sudokus. No li trobava cap sentit al fet d’omplir una graella buida amb simples números com podria omplir-se amb qualsevol altre símbol sempre que aquest no es repetira en una mateixa línia, columna i quadre. Un poc trellat. I a més, tant de número junt sempre li havia provocat un lleuger malestar. No, no es trobava a gust amb un sudoku al davant.

Els mots encreuats, en canvi, eren el passatemps perfecte, una cosa màgica, sublim. Les hores passaven volant amb uns mots encreuats a les mans. Llegir la definició —esposa de Pretos que acusà falsament Bel·lerofont de voler-la seduir—, posar a treballar les neurones —com a conseqüència de l’acusació l’heroi anà a parar a la cort de Iòbates, sí, però com es deia ella? Estenebea, això mateix, però tenia un altre nom…— i trobar la resposta correcta —… ah sí, Antea, molt bé, encaixa—, o equivocar-se i haver-la de tornar a pensar fins a ensopegar-hi. Els mots encreuats eren l’imperi de les lletres, un món perfecte on els números es quedaven fora del joc, al marge. Això sí que tenia trellat, almenys per a ell que sempre s’havia considerat de lletres.

2 Comentaris a “L’imperi de les lletres”

  1. moz diu:

    És més o menys la idea d’una mini-saga (microrrelat de 50 paraules exactes, normalment en anglès) que vaig llegir fa molt temps. Al meu blog en parlo aquí. De fet, en aquesta entrada també hi apareix la mini-saga en qüestió, però per si algú no es vol prendre la molèstia, la copio tot seguit:
    Nobody’s perfect
    At school he had been no good at maths, but outstanding at writing and reading. But who needs arithmetic? He entered the competition with enthusiasm, and he produced a brilliant, witty, profound and paradoxical story. He was inspired. It was an absolute masterpiece. The judges sighed. Another one with 51 words.

  2. Blai diu:

    No en tenia ni idea d’això de les mini-sagues, però sembla que no estan gens malament.

Deixa un comentari