09/10/08
Pel País que ens neguen
De vegades arribe a plantejar-me si tota aquesta mania que li tinc al PP, i especialment al PP valencià, no serà una mania més bé infundada, basada en afirmacions purament retòriques i sense cap base real, tangible. Em pregunte si la causa d’aquesta meua aversió envers Camps i els seus no me l’hauran provocada les males companyies d’algun d’aquests desqueferats, generalment d’esquerres i nacionalistes, que l’únic que fan és criticar al govern autonòmic. No ho estaran fent tan malament aquests del PP si als valencians ens va millor que a ningú. Gràcies a ells lliguem els gossos amb llonganisses i arreu del món envegen la nostra meravellosa terreta. No és això el que diuen? Aquestes cavil·lacions solen vindre’m al cap aquells dies en què he passat massa temps al sol o en aquelles estones en què, per peresa o avorriment, em deixe manipular per les notícies de Canal 9.
Gràcies als déus, però, d’insolacions en patisc poques i no m’agrada massa que em manipulen. Per tant, puc dir que la major part del temps sóc conscient de les barbaritats que ha comès i comet el govern de Francisco Camps. Però sembla que el meu cas és més aviat rar i poc habitual, ja que més del cinquanta per cent dels valencians i les valencianes no acaben d’adonar-se d’on està el límit entre la realitat i la ficció projectada des del PP.
Aquesta gent sembla que ha estat contagiada d’un virus de procedència desconeguda (o no tant), que els ha deixat en un estat d’estupor molt proper a la hipnosi. No pensen, ni tampoc raonen, i si ho fan no és críticament ni racional. No veuen res més enllà de la cortina de fum que els han posat davant dels nassos, les ombres projectades al fons de la caverna platònica. Es queden en això, no són capaços d’endinsar-se en la boira i veure què hi ha al darrere, quina és la realitat. La visita del Papa, l’America’s Cup, la Fórmula 1, la Volvo Ocean Race, el Màster de golf, tot això forma part del núvol que empren Camps i companyia d’escut, de defensa, per després cometre les més descarades barbaritats. En aquests esdeveniments faraònics i eminentment propagandístics s’escuden a l’hora de deixar a les universitats sense un ral, de maltractar l’educació i la sanitat públiques, de desprestigiar les institucions, de marginar la nostra cultura i llengua pròpies, en definitiva, a l’hora de destrossar el País Valencià de nord a sud i en tots els aspectes imaginables.
Tots aquests disbarats són un fet, però, no ens hem de passar la vida lamentant-nos de les penes que ens han portat els senyors aquests del PP. No. Cal pensar en clau positiva: és evident que Camps no farà res per nosaltres, aleshores, haurem de ser nosaltres els que fem alguna cosa. Hem de treballar pel País que ells ens neguen. Des de tots els àmbits, cadascú fent allò que li siga possible, per poc que siga. Formar part o col·laborar amb associacions, ajudar a la normalització i divulgació del valencià, participar en activitats culturals, fer política, qualsevol cosa és vàlida si es fa en clau valenciana. Segurament si ens movem entre tots com, de fet, ja hi ha molta gent que està fent, a poc a poc aconseguirem dissipar la cortina de fum que ens han imposat i que ens ofega.
Aprofitant que avui és 9 d’octubre i que es compleixen 770 anys de l’entrada de Jaume I a la ciutat de València el 1238, ací deixe aquesta reflexió.
10/10/08 a les 13:57
Faig sovint el tipus de reflexió de què parlaves al principi. Tot i que a escala espanyola, la conclusió és la mateixa. Crec que bona part dels mals que atribuïm al PP són, en part, una deformació exagerada dels mals reals, provocada pels prejudicis que hem acumulat al llarg del temps i contaminada per la visió que n’ofereix la oposició, que sempre veiem com a veritable i bona, per afinitat ideològica. Em dic a mi mateix que si hi ha 10 milions de persones que els voten deu ser que el que fan no és tan “anormal”.
Em sembla una reflexió sana, i necessària, de tant en tant. T’ajuda a relativitzar els conceptes del bé i del mal en política. Però alhora fa néixer el malestar de perdre els punts de referència. Si els del PP ja no són uns salvatges anclats al segle XVI, contre qui crido, contra qui em queixo, com omplo les converses polítiques?
La meva conclusió és que necessitem una dosi de maniqueisme per sobreviure. No sé què està bé o malament, però jo, per tradició, per formació, per caràcter, consideraré millor això que allò altre i això em permetrà avançar i madurar. Potser la història podrà decidir, en última instància, què era el bé i què era el mal. Tot i que tinc els meus dubtes…
Sorprès de descobrir un nacionalista valencià! Bon cap de setmana!
13/10/08 a les 22:54
Ens sorprendríem de les conseqüències que té a tots els nivells, gremis i institucions, mitjans de comunicació (qualsevol àmbit de la societat susceptible d’ésser influenciat) que governen uns o uns altres. És terrible. I el pitjor de tot és que no ens assabentem. Un exemple (i no és per criticar-te) és el llenguatge del poder, dels media, que sense voler, acabem reproduint: “770 anys de l’entrada de Jaume I”. Quan a Canal 9 o on siga diuen açò jo sempre em pregunte “És que en Jaume I vingué sol? No venia amb tot un poble, uns colons que van canviar radicalment la fisonomia humana d’un país?”.
Cal anar molt amb compte amb esta gent. Hui m’he alçat i he vist el carrer Sant Vicent de València tot ple de banderoles amb una autopublicitat de la Generalitat, una sèrie d’eslògan que venia a dir “Som lo millor. CV”. De bon de matí, m’ha fet oix.