A Introducció a la Història ens han manat llegir-nos el llibre La historiografïa de Charles-Olivier Carbonell (1981), un resum de l’evolució de la historiografia des del seu naixement amb Heròdot fins a la Nova Història de mitjans del segle XX.

En un dels capítols del llibre, el dedicat a la historiografia medieval, Carbonell menciona la Crònica de Ramon Muntaner de la següent manera, cite en castellà: «Veinte años más tarde, un aventurero catalán, Ramón Muntaner, celebra en su Crónica las hazañas italianas, griegas, bizantinas y marroquíes de Jaime I de Aragón».

Xe, no sabia jo que Jaume I haguera fet cap gesta en terres gregues o marroquines; almenys al congrés de Gandia no ho mencionaren. Se’ls degué d’oblidar.

4 Comentaris a “Les gestes de Jaume I”

  1. Blai diu:

    Clar, Carbonell es refereix a les possessions mediterrànies de la Corona d’Aragó (Sicília, Sardenya, Còrsega, Nàpols i els ducats d’Atenes i Neopàtria) que apareixen a l’obra de Ramon Muntaner, però se li escapa que no fou Jaume I qui conquerí aquests territoris.

    Salut!

  2. Blai diu:

    No sé què ha passat amb els comentaris. Em sembla que n’he esborrat uns quants per error, perdoneu.

  3. Tomàs diu:

    Això es el que te dit jo! però pareix que has esborrat el comentari. Salut!

  4. Blai diu:

    Sí, no sé què he fet, però s’han esborrat alguns comentaris.

Deixa un comentari